Controlul eficient al stocurilor este important atat pentru vanzari cat si pentru activitatea de productie. Asigurarea stocurilor cu costuri reduse reprezinta un factor cheie in asigurarea functionarii perfecte a celorlalte arii operationale.

Mentinerea informatiilor despre stocuri (costuri si preturi, contabilitate, planificare si metode de reaprovizionare) intr-o structura logica si organizata este o preconditie esentiala a unei gestiuni eficiente a stocurilor. Pentru majoritatea companiilor provocarea este legarea cererii de aprovizionare intr-o maniera ce asigura transparenta si un grad inalt de satisfacere a clientilor fara a creste costurile de stocare.

Modulul Gestiunea stocurilor include urmatoarele functionalitati:

Definirea articolelor, care permite initializarea urmatoarelor:

  • Categoriilor de produse
  • Grupelor de produse
  • Metodei de descarcare de gestiune aferenta articolului respectiv
  • Costurilor de achizitie pentru fiecare furnizor si grupa de furnizori
  • Preturilor de vanzare pentru fiecare client si grupa de clienti
  • Unitatilor de masura de cumparare, de inmagazinare si de vanzare
  • Timpului necesar reaprovizionarii
  • Tipului de reaprovizionare (loturi de o anumita dimensiune, stoc maxim, numai la comanda)
  • Imaginii articolului
  • Blocarii articolelor de la orice tranzactie

Variantele de articole, utile pentru cazul in care exista o multitudine de articole cu aceleasi proprietati asemanatoare si nu se doreste incarcarea nomenclatorului

Rezervarea articolelor, care permite retinerea de articole pentru un anumit client din stocul existent, din receptiile planificate sau din comenzile de productie

Calculul disponibilitatii stocurilor, care ofera o imagine de ansamblu asupra inventarului efectiv si planificat de articole, la nivel de varianta si locatie

Urmarirea comenzilor, care faciliteaza crearea legaturii intre comenzile de vanzare, comenzile de cumparare si cele de productie

Locatiile multiple si transferurile intre locatii, care includ:

  • Definirea de locatii (depozite, fabrici, showroom-uri)
  • Definirea de unitati de stocare (SKU) care ajuta la definirea costurilor, informatiilor legate de politicile de aprovizionare si productie, diferit in functie de locatie pemtru fiecare articol
  • Gestionarea miscarilor de stocuri intre depozite
  • Unirea furnizorilor si clientilor de locatia cea mai apropiata astfel incat receptiile si livrarile sa fie executate in cel mai scurt timp posibil
  • Urmarirea stocurilor in tranzit

Urmarirea articole, care permite:

  • Urmarirea articolelor pe numere seriale si loturi, functionalitate care ofera posibilitatea analizei pentru fiecare articol a datei receptiei, a pozitionarii in depozit, a costului, a clientului caruia i-a fost vandut si a datei la care a avut loc vanzarea
  • Numerele de serie si lot pot fi atribuite automat de catre program sau introduse manual de catre utilizator, daca se doreste utilizarea acelor date de catre furnizorul primar
  • Gestionarea articolelor in functie de data de expirare si de data de garantie

Centrele de responsabilitate, care permit vizualizarea de catre un utilizator numai a clientilor si furnizorilor din aria sa de acoperire

Listele de materiale, care simbolizeaza un articol constand din alte articole (sau alte liste de materiale), respectiv un articol asamblat din alte articole.

Asamblarea este integrata cu tot fluxul aprovizioanre- vanzari- stocuri (SCM), ajutand la eficientizarea operatiunilor de stoc si reducerea stocurilor; optimizeaza in acelasi timp si nivelul stocului.

Planificarea necesarului de aprovizionare in functie de tipul de reaprovizionare setat la momentul definirii articolului

Rapoarte existente in Microsoft Dynamics NAV:

  • Fisa de magazie
  • Evidenta articole – valoare
  • Taxa articol – specificatie
  • Repartizare articol – cantitate
  • Repartizare articol – valoare
  • Expirare articol – cantitate
  • Calcul valoare inventar
  • Stocuri – detaliere tranzactii
  • Specificatie urmarire articol
  • Anexa urmarire articol
  • Evaluare stocuri
  • Bon de consum
  • Vechime stocuri
  • Miscari stocuri
  • Stare stocuri
  • Articole nereceptionate
  • Balanta stocurilor
  • Lista inventar fizic
  • Bonul de consum
  • Nota intrare receptie constatare diferente (NIR)

Articole noi pe BLOG

Export multiplu de documente

ERP-ul ofera posibilitatea exportului simultan a mai multor documente in diverse formate si tipuri*. Aceste exporturi se pot realiza cu usurinta, setand TIPUL DOCUMENTULUI, PARTENERUL si FORMATUL FISIERULUI EXPORTAT. *Tipuri…

Import extras

Merlin ERP permite importarea de extrase bancare intr-un mod foarte simplu. In momentul de fata, sunt deja implementate machete pentru mai multe banci: ALPHA BANK ROMANIA S.A. BCR (BANCA COMERCIALA ROMANA…

Inregistrare DVI

Cu ajutorul acestei functionalitati se pot gestiona documentele privind formalitatile vamale in cazul importurilor de bunuri. Pentru a putea inregistra un DVI, este nevoie de : factura de import bunuri…

Functia insumare

Functia insumare permite afisarea totalului unor campuri numerice selectate, aceasta propunandu-si sa aduca un plus de ergonomie listelor de inregistrari. Functia se activeaza odata cu apasarea tastelor CTRL/CTRL+SHIFT si selectarea…
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field

Disponibilitatea stocurilor

Calculul disponibilitatii stocurilor pe baza excluderii cantitatilor deja alocate pe alte arii de activitate

Cantitati alocate

Vizualizarea cantitatilor alocate pe alte arii de activitate pentru sugerarea de alternative in cazul in care numai acestea sunt disponibile pentru satisfacerea nevoilor urgente

Niveluri previzionate

Vizualizarea nivelului previzionat al stocurilor bazat pe aprovizionari/receptii planificate asfel incat sa ofere companiei posibilitatea de a da oferte clientilor ei cu termen real de livrare

Descopera cum pot contribui solutiile noastre la dezvoltarea afacerii tale

Menu